top of page

Ik nuum ow name zacht...

Op de algemene begraafplaats in Eibergen was vanavond een hele bijzondere lichtjesavond. Mij werd gevraagd om een gedicht voor te dragen. 'Ik nuum ow name zacht' schreef ik speciaal voor deze gelegenheid. Voor al die mensen die zich in hun stille verdriet met elkaar en hun overleden geliefde verbonden weten.

Ik stek een kaersken

veur ow an

en nuum ow name zacht.

Zachtjes - met andacht

van al mien gedachten -

aosem ik owwe name

en kus ik owwe klanken,

want die geeft mi’j laevenskracht.

Der ging gin dag veurbi’j

da-k niet an ow

en owwe liefde heb edacht:

an owwe ogen, owwe hande,

owwen geur en owwe lach.

Ik mis ow maer dan ik

kan zeggen. Ik mis ow

iederen dag en iederen nacht.

Da-k ooit zo lieden zol

an al dat moois, an dat geluk

dat i’j mi’j zomaor hebt ebracht,

dat had ik nooit - nae nooit - edacht.

Dus met een traon

en met een lach – um ’t goeie da-j mi’j

hebt bedacht - ontstek ik in de nacht

een lecht en nuum ow name zacht.

Gedichtenbundel:
Een helen troost...

September 2014 kwam de eerste gedichtenbundel van Netty Hengeveld uit met gedichten rond het thema 'troost', geschreven in de streektaal.

 

Klik hier voor meer informatie over het boek.

Actueel
Archief
Volg Lieve tied
ook op facebook
  • Facebook Basic Square
bottom of page